20190406 110331[1]W dniu 14.06.2019 grupa 14 uczniów z klas 1 at,2at,3 st   ukończyła moduł przygotowań  językowo- kulturowych, pedagogicznych i BHP przed wyjazdem na praktyki w ramach projektu  Erasmus+.
Przygotowanie obejmowało  zajęcia z języka angielskiego, w tym z języka zawodowego (45 godzin lekcyjnych ), które prowadził pan Marek Kozub, zajęcia z BHP ( 3godziny lekcyjne) prowadzone przez  pani Jolantę Leciejewską, przygotowanie pedagogiczne prowadzone przez   pani Agnieszkę Stachurską.
 
Uczniowie zdali też test z języka angielskiego na platformie OLS i uzyskali wynik od A1-B2.
 
 
Przed wyjazdem uczniów na staże do Sofii odbyły się również dwa duże  spotkania informacyjne z rodzicami i uczniami oraz  z panią Haliną Matuszewską, dyrektor naszej szkoły  oraz zespołem projektowym tj panią Urszulą Poniatowską koordynatorką  i panem Markiem Kozubem .
 
W dniu 16.06.2019 uczniowie wraz z  nauczycielem opiekunem wylatują do Sofii.
Życzymy owocnego pobytu w Bułgarii!!!

2Uczestnicy stażu ERASMUS+KA1 w Maladze w Hiszpanii podzielili się zdobytą wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami z koleżankami i kolegami ze swoich klas w Technikum Budowlanym nr 5.

Lekcje otwarte zostały przeprowadzone w klasie 3at podczas lekcji wychowawczej 31 maja 2019, w klasie 2kt na lekcji Rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu 23 maja 2019, w klasie 2at na lekcji wychowawczej 24 maja 2019 oraz w klasie 2ms na lekcji Budownictwo ogólne 29 maja 2019.

Uczniowie przedstawili prezentacje wykonywanych zadań zawodowych oraz zdobytej wiedzy i umiejętności w czasie odbytych praktyk w Maladze, Hiszpania.

Tematy lekcji były następujące:

1.    II kt Prezentacja rezultatów praktyk uczniów w Malaga, Hiszpania odbytych w ramach programu Erasmus+. Prezentujący uczniowie:           

1. Patrycja Wiaderek

2. Sandra Szostek

3. Aleksandra Bicz 4. Patryk Saliński

2.    III at Moje sukcesy. Prezentacja rezultatów stażu w Maladze w ramach projektu Erasmus +. Prezentujący uczeń : Maciek Golębiewski

3.    II ms Moje sukcesy. Prezentacja rezultatów stażu w Maladze w ramach projektu Erasmus +. Prezentujący uczniowie:

1. Tomasz Kołakowski       

2. Wojciech Regucki

3. Jakub Pawlikowski

4.    II at Moje sukcesy. Prezentacja rezultatów stażu w Maladze w ramach projektu Erasmus +. Prezentujący uczniowie:

1. Natalia Bińczak              

2. Kacper Ochtabiński

3. Rafał Flont

4. Marek Szulc

5. Dawid Dąbrowski

W załączeniu „Scenariusze lekcji na cztery ręce” i zdjęcia.

Prezentacje i scenariusze znajdują się w zasobach otwartych:

OneDrive : login -  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  hasło – TBnr5BRYLA

Przygotował Marek Kozub  - zespół ERASMUS+

  1. Scenariusz lekcji na przedmiocie Rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu
  2. Scenariusz na cztery rece przedmiot Budownictwo ogólne
  3. Scenariusz_lekcji_wychowawczej_3at

IMG 20190128 152312 HDRW dniach 28.01.2019-01.02.2019 dwie nauczycielki w zawodzie Technik architektury krajobrazu wzięły udział w programie Job Shadowing w Bradze (Portugalia). Przez cały tydzień wespół z pracownikami firmy Cary Constructores między innymi konsultowały różne typy projektów zawierających programy rewitalizacji miast, projektowanie systemów pieszych, projekty drogowe i handlowe oraz utrzymanie charakteru miejsc i ich naturalnego piękna. Nie brakowało również czasu na podziwianie wspomnianego naturalnego piękna tamtejszej przyrody i obserwację mniej i więcej znanych gatunków roślin w jakże odmiennych od Polski warunkach klimatycznych. Doświadczenia nabyte w tracie trwania Job Shadowing zaowocują nową, bogatszą jakością nauczania przedmiotów zawodowych.

   W dniach 28.01.2019-01.02.2019 dwóch nauczycieli w zawodzie Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej wzięło udział w programie Job Shadowing w Bradze (Portugalia). Przez cały tydzień obserwowali oni instalacje OZE wykonane i konserwowane przez firmę i9energy oraz inne miejscowe przedsiębiorstwa z tej branży.
   Program Job Shadowing polegał na wspólnej pracy uczestnika z mentorem w stosunku 1:1(na każdego uczestnika przypadał jeden mentor).
   Doświadczenie zebrane przez uczestników Job Shadowing pozwoli unowocześnić system nauczania w zawodzie, dostęp do najnowszych technologii OZE oraz sposobów wspierania rozwoju Systemów OZE w krajach UE.

Accesibility button