Aktualności
- Szczegóły
Panie Joanna Buniewicz, Edyta Gocał, Grażyna Grabska i Urszula Poniatowska, nauczycielki naszej placówki, uczestniczyły w kursie języka hiszpańskiego w ramach przygotowania językowo-kulturowego do wyjazdu do Salamanki w Hiszpanii. Zajęcia językowo-kulturowe obejmowały 30 godzin i prowadzone były w okresie XI i XII’16 w CKZiU nr 1, przez lektora iberystę. Panie nauczycielki podniosły swoje kompetencje językowo –kulturowe oraz zdobyły certyfikaty języka hiszpańskiego. Program i tematyka zajęć stanowiła wstęp do profesjonalnych staży zawodowych Job Shadowing, które wymieniona kadra odbędzie w firmie hiszpańskiej w lutym 2017. Praktyki Job Shadowing ukierunkowane są na tematykę odnawialnych źródeł energii OZE, ich celem jest pogłębienie wiedzy i umiejętności u nauczycieli przedmiotów zawodowych i języków obcych , poznanie know-how firmy z tej branży w Salamance.
Za miesiąc kolejna relacja z realizacji projektu Erasmus+ Pogłębienie umiejętności zawodowych przez praktykę w Niemczech i Hiszpanii , tym razem już z pobytu w Salamance.
- Szczegóły
Słuchacze CXXVIII LO dla Dorosłych oraz 159 gimnazjum dla Dorosłych czytają Sienkiewicza
Cel projektu: popularyzacja czytelnictwa i podniesienie jego poziomu w szkole, zachęcenie do korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej, wspieranie zainteresowań czytelniczych młodzieży gimnazjalnej, pogłębianie ciekawości i wrażliwości czytelniczej, doskonalenie umiejętności językowych i interpretacyjnych, odkrywanie wartości literatury, propagowanie dbałości o kulturę słowa, zachęcanie do rozmawiania o literaturze.
W dniu 15 grudnia 2016 roku nasi słuchacze, dyrektor szkoły oraz nauczyciele uczestniczyli w maratonie czytania dzieł Sienkiewicza. Badania dotyczące czytelnictwa dowodzą, że młodzi ludzie wykazują małe zainteresowanie książkami. Aby ich zachęcić do czytania, należy inicjować aktywność słuchaczy i realizować ich pomysły. Dlatego wspólnie zorganizowaliśmy w sali konferencyjnej spotkanie poświęcone twórczości naszego noblisty. Zaangażowaliśmy słuchaczy, dyrektora, nauczycieli , aby pokazać, że takie wspólne czytanie może być dobrą zabawą. Dzięki realizacji różnorodnych działań pokażemy, że czytanie kształtuje wewnętrzny świat młodego człowieka, a odpowiednio dobrana literatura pomaga budować system wartości i wskazuje życiowe priorytety. Wychowanie do czytania jest pracą żmudną i wieloletnią. Powinno rozpocząć się jak najwcześniej. Jest to bardzo ważne, ponieważ wychowanie młodego pokolenia na czytelników jest dzisiaj, w dobie społeczeństwa informacyjnego, ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nieumiejętność czy stronienie od czytania może spowodować nienadążanie za zmianami, a w konsekwencji wykluczenie informacyjne. Pamiętajmy, że nikt nie rodzi się czytelnikiem, a zamiłowanie do czytania musi być pobudzane przez inne osoby.
- Szczegóły
Wewnętrzny harmonogram egzaminu z kwalifikacji
Sesja I ( styczeń – luty 2017)
Data egzaminu | Godzina | Forma (model) egzaminu | Oznaczenie kwalifikacji |
09.01.2017 | 13.00 |
praktyczny d |
B.33 |
09.01.2017 | 13.00 |
praktyczny d |
R.22 |
12.01.2017 | 10.00 | pisemny | R.21 |
12.01.2017 | 10.00 | pisemny | B.18 |
12.01.2017 | 12.00 | pisemny | A.19 |
12.01.2017 | 12.00 | pisemny | B.33 |
12.01.2017 | 12.00 | pisemny | R.22 |
12.01.2017 | 14.00 | pisemny | B.30 |
25.01.2017 |
9.00 norma |
praktyczny dk |
B.30 |
25.01.2017 |
15.00 zuzia |
praktyczny dk |
B.30 |
28.01.2017 | 9.00 |
praktyczny w |
A.19 |
28.01.2017 | 15.00 |
praktyczny w |
A.19 |
28.01.2017 w CKP – Mińska 1/5 |
15.00 |
praktyczny w |
B.18 |
29.01.2017 w CKP – Mińska 1/5 |
9.00 |
praktyczny w |
B.18 |
29.01.2017 w CKP – Mińska 1/5 |
15.00 |
praktyczny w |
B.18 |